“مغز استخوان”،خوراک انسان های ما قبل تاریخ!

انسان های ما قبل تاریخ مغز استخوان را مانند سوپ های کنسرو شده می خوردند
محققان دانشگاه تل آویو با همکاری دانشمندان اسپانیا از شواهدی مبنی بر ذخیره و تأخیر در مصرف مغز استخوان حیوانات در غار قشم در نزدیکی تل آویو پرده برداشتند ، این مکان بسیاری از اکتشافات مهم مربوط به اواخر دوره سرخپوشان تحتانی در حدود ۴۰۰۰۰۰ سال پیش است.
این تحقیق شواهد مستقیمی را ارائه می دهد که نشان می دهد افراد اولیه سرخپوشان تا نه هفته قبل از جشن گرفتن آنها در غار قشم ، استخوان های حیوانات را نجات دادند.
این تحقیق که در شماره ۹ اکتبر علوم پیشرفت منتشر شد ، توسط دکتر روت بلاسکو از گروه باستان شناسی TAU و تمدنهای باستانی نزدیک به شرق و پروفسور آنتونی مارگالیدا از دانشگاه لیده ، دانشگاه برن ، و انستیتوی تحقیقات بازی و حیات وحش (IREC) و پروفسور دانیل ویلبال از دانشگاه لیده انجام شد
پروفسور بارکای توضیح می دهد:

“مغز استخوان منبع مهمی از تغذیه را تشکیل می دهد و به همین ترتیب مدت طولانی در رژیم قبل از تاریخ قرار داشت. تاکنون شواهد موجود به مصرف فوری مغز به دنبال تهیه و برداشتن بافتهای نرم اشاره داشته است. در مقاله ما شواهدی از ذخیره و تأخیر در مصرف مغز استخوان در غار قشم ارائه شده است.”

دکتر بلاسکو می افزاید:

“این اولین شواهد چنین رفتاری است و بینش اقتصادی و اجتماعی انسانهایی که در قشم زندگی می کردند ، ارائه می دهد. همچنین یک آستانه برای حالت های جدید سازگاری با انسان سرخپوشان است.”

وی افزود:

“انسانهای ماقبل تاریخ بخش هایی از اجساد حیوانات شکار شده را به غار آورده اند.
ما فهمیدیم که استخوان های پا گوزن علائم برش منحصر به فرد را به نمایش می گذارند که مشخصه علائم باقی مانده از سلب کردن پوست تازه تا شکستگی استخوان و استخراج مغز نیست. “

محققان حفظ مغز استخوان را با استفاده از یک سری آزمایش هایی بر روی آهو ، کنترل زمان قرار گرفتن در معرض و پارامترهای محیطی ، همراه با آنالیزهای شیمیایی ارزیابی کردند. ترکیبی از نتایج باستان شناسی و آزمایشگاهی به آنها امکان جداسازی علائم خاص مرتبط با برداشتن پوست خشک و تعیین میزان پایین تخریب چربی مغز تا نه هفته از قرار گرفتن در معرض را می دهد.

پروفسور بارکای تأکید می کند که استخوان ها به عنوان “قوطی” مورد استفاده قرار می گرفتند که مغز استخوان را برای مدت طولانی حفظ می کرد تا اینکه زمان آن رسیده که پوست خشک شود ، استخوان را خرد کرده و مغز را بخورد.

ما برای اولین بار در مطالعه خود نشان می دهیم که ۴۲۰،۰۰۰ تا ۲۰۰،۰۰۰ سال پیش ، انسان های ماقبل تاریخ در غار قشم به اندازه کافی پیشرفته ، باهوش و با استعداد بودند تا بدانند که امکان حفظ استخوان های خاص حیوانات در شرایط خاص و در صورت لزوم وجود دارد.
طبق تحقیقات انجام شده ، این اولین شواهد در جهان حفظ مواد غذایی و تأخیر در مصرف مواد غذایی است. این کشف به شواهد دیگری از رفتارهای خلاقانه موجود در غار قشم شامل بازیافت ، استفاده منظم از آتش و پخت و پز و برشته کردن گوشت می پیوندد.
ما فرض می کنیم که همه اینها به این دلیل بود که فیل ها ، که قبلاً منبع اصلی غذا برای انسان بودند ، دیگر در دسترس نبودند ، بنابراین انسان های ماقبل تاریخ ناگزیر بودند که روش های جدیدی از زندگی را توسعه داده و اختراع کنند.