Horror

مغز ما و مهار ترس

در مطالعات اخیر که در ژورنال Nature به چاپ رسید، ناحیه‌ی جدیدی در مغز شناسایی شده که ترس را مهار می کند و آن را در کنترل خود در می آورد. این پژوهش ها، مفهوم تازه ای از درمان اختلال استرس پس از حادثه را ارائه می دهند. با توجه به امار گزارش شده‌ی اخیر، ۳٫۶ درصد از جمعیت بزرگسال در آمریکا، اختلال استرس پس از وقوع حادثه را در سال گذشته تجربه نموده اند، در حالی که هفت درصد از آن ها در مقطعی از زندگیشان درگیر این شرایط بوده اند. اگرچه تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال ایالات متحده‌ی آمریکا حداقل یک ضربه‌ی روحی را در طول مدت حیاتشان، تجربه کرده اند، اما همه‌ی آن ها نشانه های اختلال پس از وقوع حادثه را نمایان نکرده اند که شامل مرور رویداد آسیب زای گذشته، مشکلات خواب و دشواری در مبارزه با ترس می باشد.

بیشتر بخوانید:تاثيرات استرس و راه هاي جلوگيري از آن

درمان های کنونی برای اختلال استرس پس از وقوع حادثه، استفاده از داروها و انواع مختلفی از تراپی ها است. تراپی ها مثل پرتو درمانی و درمان گفتاری. بیشتر داروهایی که در درمان این اختلال استفاده می شود، همه‌ی نورون های مغز را تحت تاثیر و هدف قرار می دهد بدون آن که تمایزی در میان سلول ها قائل شود اما درمان های رفتاری به طور کامل باعث از بین رفتن بیماری نمی گردد. پژوهش های جدید، دانشمندان را به سمت یافتن درمان های هدف مندتر، موثرتر و طولانی مدت سوق می دهد.

Stephen Maren پروفسور فیزیولوژی و مغز و اعصاب در دانشگاه A&M تگزاس، تیمی را رهبری نمود که یافته هایشان موجب پیدا شدن ناحیه‌ ای در تالاموس مغز گردید که پاسخ ما به ترس را کنترل می کند. اگرچه این پژوهش در موش ها انجام گرفته است ولی یافته ها می تواند موجب آگاهی ما از نحوه‌ی پاسخ مغز به ترس گردد همان طور که درمان های بالقوه‌ی بالینی نوینی برای بیماری PTSD یافت می شود.

بیشتر بخوانید:کشف ترسناکترین موجود دنیا!

به هم پیوستگی هسته ها برای از بین رفتن ترس الزامی است

پروفسور Maren و همکارانش، از حالت عکاسی c-Fos استفاده نموده اند تا فعالیت های نورونی موش ها را بررسی نمایند که در معرض سناریوهای ترسناک قرار دارند. آن ها با ۵ نوای قابل شنیدن و شوک های الکتریکی متوسط [آزمایش را] آغاز نمودند. آن ها این شوک ها را به پاهای موش ها منتقل نمودند. آن ها موش ها را ترسانده و یک پاسخ پاولفی ایجاد کردند. سپس تیم پروفسور Maren موش ها را تحت درمان قرار داده و به تدریج و برای مدتی آن ها را در معرض ۵ صدا و نوای خاص گذاشتند.