Screen

تاثیر دیدن صفحه نمایش بر مغز کودک

تقریباََ دو بچه از سه بچه آمریکایی بیش از دو ساعت در روز با دیدن صفحه نمایش مشغول هستند. این موضوع یک تحلیل جدید از سطح فعالیت کودکان می باشد. این کودکان در آزمون های حافظه، زبان و تفکر وضعیت بدتری از بچه هایی که مدت زمان کمتری را در مقابل دستگاه می گذرانند، داشتند. این مطالعه شامل ۴۵۰۰ مورد می باشد که شامل کودکان ۸ تا ۱۱ سال است.

این یافته ۲۶ سپتامبر در مجله Lancet Child & Adolescent Health منتشر شده است. مطالعه ای که انجام شده است شامل اثرات استفاده های سنگین از گوشی های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون که می تواند بر مغز کودک اختلالات روانی به جا بگذارد. اما به این دلیل که مطالعه در یک لحظه یک عکس فوری را ضبط می کند، هنوز معلوم نیست که در چه مدت دیدن صفحه نمایش واقعاََ می تواند به مغز آسیب وارد کند؟

پژوهشگران اطلاعاتی را از کودک و والدین در مورد صفحه نمایش، ورزش و خواب جمع آوری کرده اند، که تلاشی بزرگ برای توسعه شناختی مغز نوجوانان است و توانایی شناختی مغز نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهشگران طبق مطالعه ای که منتشر کرده اند؛ استفاده بیش از ۲ ساعت دیدن صفحه نمایش، کمتر از ۱ ساعت ورزش و کمتر از ۹ تا ۱۱ خواب را توصیه نمی کنند.

نتایج پژوهشگران به طور کلی بیان می کند که:

مطالعه Jeremy Walsh، فیزیولوژیست ورزشی که در زمان مطالعه در بیمارستان کودکان از موسسه تحقیقاتی شرق انتاریو در اتاوا، کانادا بود. این نظر سنجی نشان داد که تنها ۵ درصد از کودکان با تمام سه دستورالعمل در زمان نمایش، ورزش و خواب انجام دادند. بیست و نه درصد از بچه ها بچه ها هیچ کدام از دستورالعمل ها را اجرا نکردند.

Walsh می گوید:

به این معنی که آن ها کمتر از ۹ ساعت می خوابیدند و بیش تر از ۲ ساعت با صفحه نمایش کار می کنند و از لحاظ جسمی فعال نیستند و این موارد باعث مشکلاتی جدی در کودک می شود.

به طور متوسط، کودکان در این مطالعه کودکان ۳.۶ ساعت در روز صرف استفاده از صفحه نمایش بازی های ویدیویی، فیلم ها و سرگرمی های دیگر کردند. پژوهشگران دریافتند کودکانی که کمتر از دو ساعت به دیدن صفحه نمایش صرف کردند، به طور متوسط رشد حدود ۴ درصد آزمایش های مربوط به تفکر بالاتری از بچه هایی که به هیچ عنوان به صفحه نمایش نگاه نمی کردند و برنامه خواب و ورزش را اجرا نکرده بودند، داشتند.

Walsh، که اکنون در دانشگاه بریتیش کلمبیا در Okanagan می گوید:

بدون در نظر گرفتن اینکه بچه ها با صفحه نمایش خود کار می کنند، می بینیم که استفاده دو ساعته به نظر می رسد توصیه خوبی برای بهره برداری از این شناخت است.

بچه هایی که توصیه های پژوهشگران را برای دوساعت استفاده صفحه نمایش، خواب و ورزش را رعایت کردند نتیجه آزمایش بهتری داشتند. هنگامی که پژوهشگران این آزمایش را تجزیه و تحلیل می کردند، فعالیت خواب و فعالیت فیزیکی بر نتایج آزمایش اثر نمی گذارد.